תקלה בשחקים

אם הייתי צריך לבחור את היצירה שהשפיעה עלי הכי הרבה היה זה ללא כל ספק הסרט Top Gun או בשמו העברי הבעייתי משהו 'אהבה בשחקים'. הסרט הנפלא מספר את סיפורם של מאווריק וגוס זוג טייסי F-14 שובבים שנבחרים להשתתף בקורס קרבות האויר הכי יוקרתי בצבא ארה"ב. במהלך הקורס נפגשים השניים עם טובי הטייסים בעולם ועוד לפני שממריאים לקרב האויר הראשון כבר מנהלים קרבות אגו מפוארים. התפנית בעלילה מגיעה כשאחד המדריכים בקורס היא בעצם צ'ארלי המדריכה המצודדת שמפילה את מאווריק ברשתה ובין השניים מתפתח רומן שמתחיל מהוסס אך עד מהרה הופך סוער עד גבה גלי.

נו, תתהה הקוראת הנבונה, ואיך קלישאה הוליוודית שגרתית כל כך פרטה על נימי נפשך עד כדי כך? ובכן כאן מתחיל סיפורנו. ראשית יש לציין שאת מאווריק הטייס מגלם שחקן צעיר וכמעט אנונימי בשם טום קרוז ואת צ'ארלי המדריכה החתיכה מגלמת קלי מקגיליס עם תלתלי הבלונד ההורסים שלה. שנית, הסרט יצא לאקרנים בישראל בשנות ה-80 המאוחרות. של המאה הקודמת כמובן. באותם ימים הייתי בערך בן 14 ויכולתי לספור על יד אחת את הסרטים שראיתי בקולנוע ובכלל.

והנה יום קיץ הביל אחד נתלתה על לוח המודעות בכניסה לצרכניה מודעה בזו הלשון

-ערב סרט –
הערב יוקרן, על הדשא במרכז, הסרט 'אהבה בשחקים'
הורים יקרים הסרט מיועד לבני 16 ומעלה
אנא הקפידו לשלוח את הילדים הנכונים

כעת עמדתי בפני דילמה קלאסית. האם לגשת לאמא להתחנן על נפשי שתאשר לי לצפות בסרט ולקבל תשובה שלילית. או אולי להכריז שאני עייף והולך לישון מוקדם, לסגור את דלת החדר, לקפוץ החוצה מהחלון, לרוץ בשפיפה ל'מרכז' ושם לסמוך על קברניטי המושב שלא ישימו לב שגם אני הקטן בין הצופים. כמובן שבחרתי באפשרות בה היה בוחר כל ילד נבון ולקראת השעה היעודה התמקמתי כגנב בלילה בין הכסאות האחרונים וחיכיתי לסרט שיתחיל.

איור: נעמה להב

לאט לאט התאספו תושבי הכפר תופסים את מקומם במדשאה שב'מרכז'. אבשי המקרין, ומי שאחראי לכל פעילויות התרבות שלנו, מסדר ברוב חשיבות את גלגלי הסרט על המקרן, האורות כבים והסרט מתחיל לרוץ.

ומה אני אגיד לכן בנות, איזה סרט נפלא, איזו דרמה סוחפת. טום קרוז עם משקפי ray-ban וחיוך ממיס מנצח את הרעים בתמרוני אויר מדהימים. לא זו אף זו הנה הוא נוחת, יורד מהמטוס ומיד עולה לאופנוע. מתניע ודוהר באפס מאמץ אל השקיעה שם מחכה לו קלי מקגיליס כולה קלאס בשמלה קיצית מתנפנפת ושניהם ממהרים אל ביתו שעל חוף הים. הם נכנסים פנימה. הוא אוחז במתניה, היא בצוארו ואז הם מתנש… וחושך.

הלו מה קורה פה?! עלה מלמול רטנוני מכל עבר. זאת ודאי תקלה, ניסה קול נשי להרגיע. מה תקלה? אנחנו באמצע המתח! צעקתי נסער מהטריבונה, שוכח לרגע את מעמדי הרעוע במקום. הס הושלך בקהל ועד שהבנתי את גודל הטעות כולם כבר הסתובבו לראות מי זה שכה להוט לראות מה עלה בגורלם של זוג האוהבים. לשמחתי בדיוק באותו הרגע הסיט אבשי את הפוקוס והרעים בקולו "חברים, תנוח דעתכם, זה אני כאן שמסתיר עם היד את הקטע הלא צנוע, מיד זה יגמר ונמשיך כרגיל בהקרנה".

בו במקום הצבתי לעצמי שני יעדים שעתידים לשנות את מהלך חיי. הראשון שאהיה טייס גיבור כמו טום. את השני אני לא זוכר. בכל מקרה בשניהם לא עמדתי. ורק החור בעלילה נותר צרוב בליבי ועד עצם היום הזה אין לי מושג מה קרה שם בין השניים.

כתיבת תגובה